"Entorn
personal aprenentatge" (EPA) o PLE (Personal Learning Enviroment, en
anglès) no és altra cosa que el "conjunt de fonts d'informació, eines, connexions i activitats que cada persona utilitza de forma assídua per aprendre
", segons expliquen Linda Castañeda i Jordi Adell en el seu llibre Entorns
personals d'aprenentatge: claus per a l'ecosistema educatiu en xarxa. És a dir,
és un entorn que inclou tots aquells recursos que ens ajuden a buscar,
organitzar, produir i compartir informació i coneixement.
Un PLE ens
serveix per aprendre al llarg de tota la vida, al nostre propi ritme i segons
les nostres necessitats. És
important per als alumnes, perquè aprenen a aprendre i descobreixen per si
mateixos tot el món de possibilitats que els ofereix la Xarxa, com a font de
coneixement. Els
obliga a seleccionar i organitzar les fonts, a ser crítics amb les que trien, i
a utilitzar noves eines per expressar el seu coneixement de diferent manera. També a connectar amb
experts en temes que els interessen, a fer-se preguntes i a plantejar-les amb
l'objectiu d'aprendre.

Aquestes opcions d'aprenentatge, obliguen els professors a estar un pas per davant i assenyalar totes aquestes possibilitats als alumnes. A actualitzar-se, desenvolupar la seua competència digital, i descobrir que a partir de les eines que els ofereix Internet poden trobar noves formes de plantejar els continguts i d'avaluar als alumnes. A través del contacte amb altres experts, a més, poden
aprendre i adquirir formació en nous mètodes pedagògics que els serveixen per anar més enllà i portar l'aprenentatge a l'aula un grau més amunt. En definitiva, els PLE, ajuden al fet que tant alumnes com professors optimitzen, gaudeixen i comparteixen el seu aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada